Over ons
NOO staat voor Noordelijke Online Ondernemers: een exclusieve groep van gevestigde online ondernemingen in Noord-Nederland. Ieder kwartaal organiseert NOO een bijeenkomst met als doel het onderling delen van kennis.
Oprichting
In 2012 nam Marco de Jong (theFactor.e) samen met Geert Jan Munneke (Traffic4U) het initiatief om de belangrijkste spelers in de Noordelijke internetsector eens bij elkaar te halen voor een borrel. ‘Daarna zien we wel verder’ dachten we toen. We vonden dat als je goed keek er geweldige parels in de regio waren die lang niet altijd zichtbaar waren naar media, politiek en het onderwijsveld. Dat moest veranderen temeer omdat enkele grote bedrijven in de digitale sector (Google, IBM e.a.) er wel in slaagden om zeer zichtbaar te zijn. We nodigden 23 ondernemers uit en tot onze stomme verbazing kwamen ze allemaal. In de toenmalige Hanzesociëteit in Groningen. We hadden geen programma maar direct al een hoop lol en dat werd ook direct door de pers opgepikt . Vandaar uit zijn we gaan groeien. Nu zijn we met bijna 60 online bedrijven, twee sponsoren en in de vorm van een stichting weliswaar een stuk professioneler maar in de kern draait het nog steeds om hetzelfde: elkaar beter leren kennen en versterken. Het blijkt een gouden formule te zijn waar de regio en de sector nog lang profijt van zullen hebben.

Partners

De missie van de Rabobank is ‘Growing a better world together’. Hierin staat together voor ons voorop en brengen we in de praktijk met NOO, vanuit de motivatie dat de economie van morgen vandaag begint. Nieuwe ondernemers met revolutionaire concepten bepalen onze toekomst. En Rabobank bouwt mee aan die toekomst. Met kennis, netwerk en passende financiële diensten.
Online staat centraal in de ontwikkeling van de toekomst, deze revolutionaire concepten zijn nodig om als economie en maatschappij als totaal mee te veranderen. Van een groei gedreven economie naar duurzame businesscases. Als Rabobank willen we daarom de inspiratie en de veranderkracht vanuit de leden van de NOO gebruiken om onze bestaande klanten te inspireren en aan te zetten om te veranderen.
Samen werken aan onze toekomst, dat is growing a better world together. Daarom steunt de Rabobank de NOO!
Trip is sponsor van het NOO, omdat we de kracht van Noord Nederland zichtbaar willen laten zijn voor iedereen. Jeroen Reiziger: “Het Noorden speelt zichzelf goed in de kijker met actuele thema’s zoals Healthy Aging en duurzaamheidsoplossingen. Maar er bestaat inmiddels ook een grote groep van sterke online bedrijven in het Noorden, waar zelfs de ogen vanuit Sillicon Valley op gericht zijn. Dat moet niet een van de best bewaarde geheimen blijven. Wij steunen daarom graag het NOO, zodat zij elkaar kunnen versterken en samen kunnen zorgen voor zichtbaarheid.”
“Het Noorden speelt zichzelf goed in de kijker met actuele thema’s zoals Healthy Aging en duurzaamheidsoplossingen. Maar er bestaat inmiddels ook een grote groep van sterke online bedrijven in het Noorden, waar zelfs de ogen vanuit Sillicon Valley op gericht zijn. Dat moet niet een van de best bewaarde geheimen blijven. Wij steunen daarom graag het NOO, zodat zij elkaar kunnen versterken en samen kunnen zorgen voor zichtbaarheid.”