Groningse programmeurs ontwikkelen chatbot voor Eurosonic

De afgelopen dagen zijn een aantal getalenteerde programmeurs enthousiast aan de slag gegaan om een chatbot te ontwikkelen voor het wereldbekende Eurosonic. Middels de chatbot kunnen bezoekers vragen stellen over bijvoorbeeld de locatie en tijd van optredens tijdens het vierdaagse muziekfestijn.

Het project vaart onder de naam NOO tech track en is een samenwerking van innovatieproject Innofest, technologiebedrijf Microsoft en het consortium van Noord-Nederlandse IT-bedrijven Noordelijke Online Ondernemers (NOO).De NOO heeft een budget van 4500 euro beschikbaar gesteld, waarmee de programmeurs met z’n twintigen aan de slag konden.

De ambities zijn groot. Na de succesvolle afronding van de chatbot wil de NOO in de toekomst een groots technologiefestival organiseren. ‘In 2020 wil ik erop inzetten dat twintig tot dertig bedrijven meedoen. Op deze manier kunnen we laten zien wat Noord-Nederlandse bedrijven te bieden hebben. Onze bedrijven maken € 2,4 mrd omzet, maar weinigen kennen ons.’ Aldus Boris Geheniau, mede initiatiefnemer.

De NOO tech track is mede mogelijk gemaakt door de TFE, ilionix, Paylogic, Fundament all media, Dataprovider, Gek media en Microsoft.

×

Comments are closed.